سرزمین پاکی

سرزمین پاکی

سرزمین نیکی و مهربانی
سرزمین پاکی

سرزمین پاکی

سرزمین نیکی و مهربانی

جامعه چند ملیتی، جامعه چند فرهنگی

هنوز هم خیلی ها تو همین سالهایی که ما داریم زندگی میکنیم، همین زمانی که عصر نوین ارتباطات میخوانیمش زندگی میکنند و افکار و عقاید چند قرن گذشته رو به همراه دارند و سخت پایبندش هستند. البته انتخاب روش و اعتقاد در زندگی کاملاً شخصی و آزاد هست اما چقدر خوبه که ما آدمها راجع به اطرافمون بی تفاوت نباشیم و با شرایط زندگی امروز همه مردم در دنیا، حداقل "آشنا" باشیم.

نگاه اول، اسلو، نروژ، سرزمین کفار

یک نروژی "اصل"، تصمیم میگیره برای "جهاد" بر ضد اسلام و همچنین چند فرهنگی بودن جامعه در اروپا، تعداد زیادی (حدود 90 نفر) از مردم رو که اکثر اونها نوجوانان بوده اند به گلوله ببندد. این آقا اصلاً خودش رو مقصر نمیدونه و اینکه اون برای اعتقادش این عمل رو مرتکب شده است.

نگاه دوم، هیروشیما، ژاپن، سرزمین کفار

شرکت مزدا، در صفحه وبسایت خود توضیح داده است که نام این شرکت برگرفته شده از نام "اهورا مزدا" خدای خرد و اندیشه است. البته در داخل خود ژاپن این خودرو به نام "ماتسودا" شناخته میشود.

گذشتگان و نیاکان ما، به نسبت دستیابی محدودتر به منابع و همچنین عدم امکان جابجایی سریع و راحت، در شرایطی زندگی میکردند که باید برای وحدت و ایجاد موج همدلی مردم، در بوق مزایای نژادی و برتری های قوم و مذهب خود بر دیگر ملل و قبایل میدمیدند. اما اکنون با توجه به جمعیت کنونی زمین و توسعه تکنولوژی مختلف دیگر مردم یاد گرفته اند که تفاوتهای همدیگر رو تحمل کنند و بدون توجه به عقاید شخصی در سایه یک جامعه قانون مدار، در کنار همدیگر با صلح زندگی کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد