سرزمین پاکی

سرزمین پاکی

سرزمین نیکی و مهربانی
سرزمین پاکی

سرزمین پاکی

سرزمین نیکی و مهربانی

پرچم کشور استرالیا



پرچم کشور استرالیا ترکیبی از پرچم کشور پادشاهی بریتانیا (در سمت چپ بالا) و مدلی از پنج عدد ستاره هفت پر و یک عدد ستاره پنج پر، در سایر نقاط آن است. وجود پرچم بریتانیا نشان این است که استرالیا از لحاظ سیاسی وابسته به نظام سلطنتی مشروطه بریتانیاست.



نام این ستاره ها عباتست از:

آلفا-اپسیلون-دلتا-گاما-بتا و ستاره مخصوص کشورهای همسود که همه آنها بجز اپسیلون پنج پر، هفت پر هستند.



چیدمان این ستاره ها در واقع چیدنمان صور فلکی چلیپا (Southern Cross) میباشد که برخی از کشورهای جنوبی کره زمین از آن روی پرچم خود استفاده کرده اند. (مانند برزیل) این ستاره ها در نیمکره جنوبی، قابل مشاهده هستند و بهترین زمان دیده شدن آنها اردیبهشت ماه (ماه May) میباشد.

طبق مصوبه، پرچم استرالیا باید در تمامی ساختمان های دولتی و همچنین در هر انتخابات و یا رفراندومی برافراشته باشد.

 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
hesam پنج‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:38

پرچم قشنگیه ولی پرچم امریکا و کره و برزیل وایران از این قشنگتره

سلام بر حسام بزرگوار و دوست داشتنی
"قشنگ" صفتی است بر مبنای سلیقه. امیدوارم "انسانیت" هم تو اون کشورهایی که نام بردی به قشنگی پرچمشون باشه.

مریم جمعه 16 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 07:59 http://bulesky.blogfa.com/

سلام
شاید بارها به این پرچم نگاه کرده بودم و حتی پرچم بریتانیا رو هم اون گوشه دیده بودم ولی هیچ وقت فکر نکردم چرا پرچم بریتانیا سایز کوچیک اونجا قرار دادن. جالبه! مخصوصا اون صور فلکی و چیدمانش.
در ضمن ، ممنون به وب من هم سر زدید. خب راستش دیدم برای بچه من آرزوی فردای بهتر کردید خواستم تشکر کنم و بگم بچه ندارم و اون اولین و آخرین خواهرزاده من هست. شاید اگر شما هم تخصصتان کودکان و اطفال و نوباوه بود متوجه میشد خب طبیعی هست من عاشق بچه باشم چون حرفه ام هست تحصیل ، نوشتن مقالات علمی و کتاب فرصتی برای ازدواج نذاشت دوست عزیز. هر چند اگر حتی گذری کوتاه بر زندگی با کودک داشته باشید حرفم رو تایید خواهید کرد که هیچ سرزمینی جز سرزمین کودکان این قدر پاک و ساده نیست

موید و موفق باشید

شما آنچنان عاشقانه براش شعر نوشتید که حتی اگر کودک خودتان هم نباشد، آرزویم برایش سلامتی و دلخوشی و فرداهایی بهتر و بهتر خواهد بود ... آنچه که در مورد همه کودکان آرزوم هست ...
عنوان سرزمین پاکی، عنوانیست که همواره به دنبالش بوده ام، سرزمین پاکی هر جایی میتونه باشه، به شرطی که پاکی توش باشه، راست میگین، سرزمین کودکان، سرزمین پاکیهاست.
براتون آرزوی سرزمین های پاک میکنم، هرجایی که باشید ...

مریم یکشنبه 18 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 22:33

سلام
ممنون . البته من ترانه سرا هم هستم و عاطفه با روح من و دیگر ترانه سراها عجین هست. می تونید برخی از ترانه های من رو تو وبم تو قسمت "ترانه های من" بخونید.
هر چند کامل وب شما دوست عزیز رو نخوندم، ولی کسی که درباره استرالیا مطلب می نویسه که خودش میخواد بره اونجا حالا بهر دلیل تحصیل، کار و یا حتی بدترین حالت البته از نظر من پناهندگی . ولی شما اینجا هستید بوی رفتن ظاهرا نمیاد. دعا کنید دوست عزیز بتونم هر چه سریعتر اسکلارشیپ را از دانشگاه بریزبین بگیرم و من هم راهی بشم.
انشالله

جای بسی خرسندی از اینکه با شما دوست هنرمند آشنا شدم، ...
در مورد رفتن درست حدس زدید، مواردی وجود دارد که پای من و خانواده ام را در این سرزمین میبندد، هرچند که اگر روزی بخواهم خارج از ایران زندگی کنم، اون مکان قطعاً "استرالیا" خواهد بود ... اما دارم تمرین میکنم که "انسان زندگی کردن" رو از خودم شروع کنم و نه از جغرافیایی که توش هستم ... من هنوز با آرمانهای کیفیت رفتار خیلی خیلی فاصله دارم و مطمئن باشید در هرکجای عالم زندگی کنم، همین هستم مگر اینکه تصمیم بگیرم بهتر بشم جدای از اینکه کجا هستم، بگذریم ...
براتون آرزوی بهترین ها رو دارم، و چه بهتر از تحصیل در دانشگاه برینزبین ...
منتظر اخبار خوش هستم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد