سرزمین پاکی

سرزمین پاکی

سرزمین نیکی و مهربانی
سرزمین پاکی

سرزمین پاکی

سرزمین نیکی و مهربانی

دو و میدانی خانم ها ، زندانی کج اندیشی افتخارآمیز ما

چشم ها رو باید شست، جور دیگر باید دید ...

این که در یک میدان "ورزشی"، از همه جای دنیا، -کشورهای فقیر و غنی، متمدن یا عقب افتاده – نام آورانی جمع شوند و توانایی های "ورزشی" خود را با دیگران آزمایش کنند و بدین ترتیب نوعی "گفتگوی ورزشی تمدن ها" رو بوجود بیاورند، قصه امروز و دیروز نیست.

انسانها از زمانهای دور، یکی از روشهای تشکیل و پایداری صلح میان قبایل و تمدن های مختلف رو  گردهمایی نمایندگانشان به بهانه های مختلف کنار یکدیگر یافته اند. تا بدین ترتیب با برپایی جشنی کوچک، پیامهایی بزرگ از آداب و رسوم و سنن مختلف ملت ها مبادله شود.

به بهانه جام جهانی دو و میدانی سال 2011 که چندی پیش در کشور کره جنوبی تمام شد سری زدم به منابع رکوردها۱ و خواستم از "نتیجه" تلاش نمایندگان خانم کشورم، با قویترین خانمهای جهان در همین رشته مقایسه ای داشته باشم.


ردیف

ماده

((OutِDoor

رکورد جهانی

 رکورددار         (کشور)

رکورد ایران

رکورددار

اختلاف (ثانیه)

1

100 متر

10.49

فلرانس گریفیت (آمریکا)

11.80

مریم طوسی

1.31

2

200 متر

21.34

فلرانس گریفیت (آمریکا)

23.64

مریم طوسی

2.30

3

400 متر

47.60

ماریتا کوچ (آلمان)

54.85

مریم طوسی

7.25

4

1500 متر

3:50.46

کو یونسیا (چین)

4:27.73

لیلا ابراهیمی

37.27

5

5000 متر

14:11.15

تیرونش دیبابا (اتیوپی)

17:40.01

لیلا ابراهیمی

3:28.86

 

این در حالیست که در دوهای سرعت، یک ثانیه یعنی بینهایت !! همین قدر بدانیم که از سال 1910 تا سال 2010 رکورد دو 100 متر سرعت مردان از عدد 10.60 ثانیه به عدد 9.60 رسیده است. یعنی 100 سال طول کشیده است تا مردان جهان در 100 متر، « یک ثانیه » زودتر بدوند.

البته هرچه رکوردها به عددهای پائین تری نزدیک میشوند طبیعتاً روند کوتاه شدن آنها کند تر میشود، اما با فرض ثابت ماندن: اگر همه امکاناتی که برای دو مردان جهان در صد سال اخیر استفاده شده است رو در اختیار زنان کشورمون قرار بدیم ... یکصد و سی و یک سال دیگر به رکورد امروز زنان جهان میرسیم. شما فکر میکنید تا 131 سال دیگر زنان جهان چقدر پیش رفته اند؟

با در نظر گرفتن تمامی این تحلیل ها، علت بی اعتنایی و جدی نگرفتن دوندگان خانم کشورمان چیست؟ آیا ما هنوز فکر میکنیم میلیونها جفت چشم نا پاک و کثیف در یک میدان ورزشی جهانی گرد هم می آیند تا از بین چند صد خانم اهل کشور های مختلف جهان، انگشتان تا بازوی چند نفر خانم ایرانی رو نگاه کج کنند؟

بیائید با حفظ تمامی اعتقاداتمان، تعصب و تحجر و کج اندیشی مان که ارث تاریخمان است رو کنار بگذاریم و به مردم دنیا، سلام کنیم.

بیائید در بند یک تار مو یا آستین نباشیم و خوب بدویم. به امید روزی که هم ما و هم دیگران مطمئن شویم که همگی اعضاء یک خانواده هستیم.  

بیائید به بانوی ایرانی، حق بودن بدهیم.

بیائید پاک ببینیم، تا دیگران هم ما رو پاک ببینند.


1 برای رکوردها از منابع ویکی پدیا  و ویکی پدیا استفاده شده است.

ب ن: مدال برنز جهانی آقای احسان حدادی هم مهر تائید دیگری برای استعداد و توانایی های بچه های این مرز و بوم شد.



نظرات 2 + ارسال نظر
احسان یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 16:50

یادمه بچه که بودیم نوار ویدئوی این مسابقات پاتیناژ بعضی وقتها در می اومد و والدین ما که فیلم برباد رفته به نظرشون پر از صحنه های مستهجن و اروتیک بود تنها فیلمی که اجازه میدادند ما ببینیم برنامه های ورزشی بود. از وقتی که یکی از چشم پاکهای اطراف ما موقع دیدن پاتیناژ گفت : "ببین این اروپاییا چقدر بی غیرتن پسره ببین دختره رو بلند کرده هوا دستش کجاس ؟؟؟ " ما از دیدن همین یه قلم هم محروم شدیم. یعنی میگم طرف که خودش سانسور چی ما بچه ها بوده ببین ذهنش تا کجاها رو مجسم میکرده. تازه اینا بودن خانواده تحصیل کرده و با ادعای ما که تازه میخواستن دنیا رو هم اصلاح کنن و دنیای بدون مرز به وجود بیارن اونوقت تو از امام جمعه تهران توقع داری چه فکری بکنه موقع دیدن مسابقات زنان وقتی که میگه نگاه زنان به بدن مردان از تلویزیون هنگام پخش برنامه ورزشی گناه است !!!

حق با شماست ولی دست خودم نیست ... این رو هر چی میجوام و قورت میدم هضم نمیشه ... میخوام بدونم تو همون مسابقات پاتیناژ، از اون چند هزار نفر چند درصدشون با چشمان حدقه بیرون زده و آب دهان راه افتاده و افکار آنچنانی، فکر کردن الان دست مرده کجاست؟

ماهان چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 17:26

کاملا حق باشماست کا انسانها اینقدر فهم و شعور نداریم که ...
بی خیال تنها شانس ما انسانها اینه که به گفته اینا خانمها باید خودشونو بپوشونن اگه خدا مردا رو کور میکرد دیگه چه باید میکردیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
خواهر من مطمئن هستم از خانم مریم طوسی هم سریع تر میدود اما به خاطر همین مسائل.... امیدوارم روزی برسه که تو یه کشوره دیگه برای ایران افتخار کسب کنه امیدوارم

کلاً "خانم" بودن یک دردسر بنیادین هست برای جنینی که به انتخابی غیر از خودش باید در بعضی از نقاط روی نقشه جهان به دنیا بیاد ...
"تعصب" و "ناآگاهی"، پیروی کور کورانه از تندروی گذشتگان، و عدم "تفکر" در "انسان بودن" از مواردیست که باعث بوجود آمدن طالبانیسم و امثال اون هست.
ای کاش انسانها بیشتر فکر کنند، نه برای رهایی از ایدئولوژی ها، نه برای سقوط به قهقرا، که برای انسان بودن ... خداوند توانش رو به ما داده ...
من هم برای خواهرتون آرزوی موفقیت دارم، ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد