سرزمین پاکی

سرزمین پاکی

سرزمین نیکی و مهربانی
سرزمین پاکی

سرزمین پاکی

سرزمین نیکی و مهربانی

عدسی، انتقال نور حقیقت

دیگه وقتش بود ... بعد از سه سال عینک نزدن – با وجود داشتن درجه دید آستیگمات – بالاخره باید برای تجدید عینک اقدام میکردم. یکی دو روزی طول کشید تا یکسری اطلاعات نسبتاً کامل از لنز، عینک و عمل اصلاح دید بدست اوردم. و با توجه به تصمیم در خصوص خرید عینک طبی و آفتابی، جستجوی بیشتری در این زمینه داشتم.

کیفیت عدسی، کیفیت بدنه و برند سازنده میتواند حدود قیمت یک عینک رو مشخص کنه و خریدار با توجه به هزینه ای که در نظر گرفته، بهترین خرید رو انجام بده.

 

تصویر از منبع ویکیپدیا 


عدسی، وظیفه "انتقال" نور رو در چشم انسان، عینک، دوربین عکاسی و فیلم برداری، تلسکوپها، میکروسکوپها و یا ذره بین و خیلی موارد دیگر به عهده داره. طیف بسیار زیادی از عدسی ها امروزه کاربردهای گوناگونی دارند. نوع ساختار عدسی ها از لحاظ هندسی میزان جلو، عقب و زاویه دار شدن مرکز تشکیل کانون نور و همچنین وسعت دید رو مشخص میکنند. و از لحاظ رنگ و مواد سازنده آن، تنوع تشکیل تصویر در حالات مختلف رو منجر میشود. انواع لنزهای پولاریزه، ND، آنتی رفلکس و ... باعث تشکیل تصویرهای مختلف و متفاوت میشود.

در خلال همه این ماجراها، به این فکر افتادم که آدمها از روی تصویری که مشاهده میکنند و  آموزشی که از اطرافشون میگیرند، آگاهی نسبت به محیط اطرافشون پیدا میکنند و بر اساس این آگاهی و آموزش، "رفتار" میکنند.

خیلی ها در دنیا دنبال این هستند که عدسی خاصی رو روی صورت مردم بگذارند. شاید امروزه، "رسانه" قبل از اینکه وظیفه انعکاس با عدسی ساده رو داشته باشه، تبلیغ یکی از انواع عدسیهای دیگر رو با توجه به سلیقه خودش انجام میده.

اگر کمی اهل تحقیق باشیم و حوصله شنیدن انواع صداها و دیدن انواع تصاویر رو داشته باشیم، بتونیم با مقایسه اونها تصویر واقعی پشت عدسی رو حدس بزنیم. هر کدام از خود بپرسیم اگر عینک دیگران روی چشم من بود، من دنیا رو چگونه میدیدم؟


پ.ن. دوستانی که دنبال عینک و یا لنز میگردند ممکنه این لینک مفید باشه.


نظرات 1 + ارسال نظر
احسان جمعه 8 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 10:10 http://alanegi.blogfa.com

13 سال عینک میزدم مهندس! بزرگترین مشکل زندگیم بود. خدا در حقم نامردی کرد با این توسری که به ما زد ! شاید اگه اینجوری نبود الان تو تیم ملی بسکتبال بودم و یه مقام قهرمانی کسب میکردم.5 سال پیش عمل کردم ! عمل لازک. درستترین تصمیم عمرم بود.خیلی راضیم ! خلاصه تو اون 13 سال دغدغه ابن پستت هر روز با ما بود !

خدا رو شکر مهندس. نمیدونم چرا یاد آیدین عزیز افتادم. امیدوارم "آیدین نیک خواه بهرامی" همیشه روحش شاد باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد