سرزمین پاکی

سرزمین پاکی

سرزمین نیکی و مهربانی
سرزمین پاکی

سرزمین پاکی

سرزمین نیکی و مهربانی

آستانه تحمل، سبز، سفید، قرمز (۳)‏‏

سفید

شاید خنده دار بنظر برسه اما همیشه عملکرد این "زودپز" برای من جالب بوده، مینویسند "دنیس پاپن" نامی برای اولین بار در سال 1679، اون رو اختراع کرد1. این یعنی هم تو زمان و هم تو کیفیت غذا بهترین استفاده رو کردی. این که توی این جامعه سرعت خودت رو با دیگران تنظیم کنی تا از زمان جا نمونی، محتاجه یکسری درگیری ها با عناصر اطراف هست و این باعث تولید فشارهای عصبی و روانی میشه ... و کالبد، جسم و روح هر انسانی یک "ظرفیت" تحملی براش درنظر گرفتند. "دریچه اطمینان" بهترین راه بیمه عملکرد صحیح هست. شما آخرین فشار رو هم در نظر بگیری، به محض نزدیک شدن این فشار به ظرفیت کل، دریچه اطمینان، فشار اضافی رو از مجموعه خارج میکنه.

بنظرم ما آدمها هم میتونیم "دریچه اطمینان" داشته باشیم، بیائید ببینیم دقیقاً چه موقع و تحت چه شرایطیست که از کوره در میریم؟ ... اگه کسی حرفمون رو متوجه نشه؟ اگه بهمون ظلمی بشه؟ اگه با طرف ساده لوحی برخورد داشته باشیم؟ اگه "گرسنه" یا "تشنه" باشیم؟ اگه توقعاتمون برآورده نشده باشه؟

خوب اگه خوب به این شرایط نگاه کنیم، درصدی (هرچند کوچک) از اشتباهات خود ما هم دخیل بوده، ما هم میتونستیم با تلاش بیشتر و آگاهی، در بوجود نیامدن شرایط استرس زا، سهم داشته باشیم. این اولین قدم در فرو نشاندن این فشار هست. جایی که با صداقت، 100% تقصیر و اشتباه و قصور و ندانمکاری رو (چه اینطرف مشاجره و اختلاف باشی چه اونور) به گردن مخاطب نیندازیم. گاهی کمی فکر کردن در اینباره میتواند به خودمون کمک کنه. مطالعه و کسب آگاهی قدم بعدی تو حل این مسئله هست. روحیه تحقیقگر، باعث بالا رفتن ظرفیت هر فردیست.

احترام به سلایق مختلف روی دیگر ماجراست. جایی که فکر کنیم که لزوماً دیگران نباید دنیا را میلی متر به میلی متر مانند ما ببینند. از ترکیب رنگهای مختلف و فکر و خلاقیت قلمو، تابلوی زیبای نقاشی آفریده میشود.


1 نقل از ویکی پدیا


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد