سرزمین پاکی

سرزمین پاکی

سرزمین نیکی و مهربانی
سرزمین پاکی

سرزمین پاکی

سرزمین نیکی و مهربانی

طبیعت گرم، سفر دلچسب

جزیره دوست داشتننی، قشم

جای همگی دوستداران طبیعت، خلیج فارس و مردم مهربون جنوب، خالی.

مسیر: فرودگاه مهرآباد – بندر عباس – قشم

وقتی با یک پرواز خوب هواپیمایی ماهان (Airbus-A300-600) صبح یکروز زمستانی در فرودگاه بندر عباس از در هواپیما میای بیرون و یک نفس هوای فابریک رو تو ششهات میدمی، تازه میفهمی که چهارفصل بودن یعنی چی و بهت مزه میکنه. این حس وقتی تو سالن، پولیورت رو در میاری و با تی شرت راه میری دوبرابر هم میشه.

پسر خوب و خونگرمی بنظر میرسه، با یک عینک دودی به سبک بچه های بندر، از طرف مسئول تور، وظیفه داره مارو از فرودگاه به اسکله برسونه. بهش میگم: "زندگی میکنید ها" ... یه ژستی میگیره و با لهجه میگه: "اینجا استرالیاست !"

بندرعباس رو تاحالا ندیده بودم، جاده امتداد خلیج با پارکها و فضای سبز، ساختمانهای اکثراً زیر دو سه طبقه و در مناطقی چند ساختمون بلند، ترافیک غافلگیر کننده حداقل برای من، موزیک سنتی امروزی شده که پخش 405 شیشه دودی داره پخش میشه و درخشش بینهایت نگین روی آبهای خلیج زیر آفتاب اول صبح ...

با خوشحالی و هیجان نفس کشیدن وارد اسکله میشیم، دلمون میخواد تا خود قایقهای تندرو رو بدوییم، اما ... صف صدمتری بلیط میخکوبمون میکنه!

لذت سرعت روی آب، دیدن انواع پرندگان دریایی، با رسیدن به جزیره و دیدن هتل درب و داغون خیلی دووم نمیاره. البته پیش درآمد ضعیف بودن هتل ها رو میدونستم ... و این حرص روز بعد که تصادفاً رفتیم تو لابی یک هتل خوب با همون هزینه، که من همه پولشو یکهفته پیش از سفر یکجا به حساب هتل درب و داغون ریخته بودم بیشتر هم شد.

سعی کردیم همه بدقولی ها و مشکلات تور رو (که ظاهراً عمومی هست) کنار خلیج باشیم. خرید از "درگهان" رو گذاشتیم برای 9 تا 12 شب. (تاکسی داره) شامها رو در یک رستوران کاملاً محلی-دریایی-سنتی صرف کردیم که اکیداً توصیه میشه.



کنار قلعه پرتغالی ها سراغ رستوران دریایی رو گرفتیم و از فضای روبروی دربا با کوسه-صدف-اختاپوس و میگو پذیرایی شدیم جای همگی دوستارانش بسیار خالی.


تور دور جزیره شامل غار خربس(1)، جزایر ناز1(2)، روستا و محل "دره ستاره افتاده"(3) و جنگلهای حرا(4) بود. غارهایی که گفته شد 3000 سال پیش توش خورشید رو میستادند، جزایری که در ساحلشان آب از ساحل به سمت دریا میرود، روستایی که "تمیزترین روستای جهان" محسوب میشود و هیچ آشغال و زباله ای در آن روی زمین نیست. (مگر از طرف گردشگران، خانمهای این روستا هفته ای دو بار همه روستا رو مانند منزل خود تمیز و گردگیری میکنند) و در نهایت جنگلهایی که در جزر و مد زیر آب میروند و دوباره سر از آب بیرون میاورند.

جزیره رو با دلتنگی و امید دوباره دیدنش ترک کردیم و بوی دریا و مزه غذاهای دریاییش یادمون نمیره ...


1. به علت قهر و آشتی جزر و مد در ساحل این جزایر به آنها "ناز" میگویند.

پ.ن: به دلایلی در مدت اقامت ما سفر به جزیره هنگام ممنوع بود.

پ.ن2: منابع عکس ها پراکنده هستند اما بزودی یک پست تصویری از این سفر خواهیم داشت.