سرزمین پاکی

سرزمین پاکی

سرزمین نیکی و مهربانی
سرزمین پاکی

سرزمین پاکی

سرزمین نیکی و مهربانی

فرهنگ متلک!



ببری مال مسلمان و چو مالت ببرند

بانگ و فریاد برآری که مسلمانی نیست

سعدی


از زمانی که یادم میاد جز چند مورد خاص که در زمان مدرسه راهنمایی به پرسیدن زمان از دخترهای مدرسه ای (درحالی که تمام ساعت های دوستانم رو تا آرنج! بسته بودم) ختم میشه، یاد ندارم که حرفی از سر بی ادبی یا صرفاً جهت خنده و یا هر انگیزه ای در این حول و حوش به کسی گفته باشم. به چند دلیل:

1- اندیشه شخصی

2- نگرانی از بابت اینکه «اگر بگم حتماً در جامعه به خودم (خانواده ام) میگن»

حالا این روزها که خودم کار و خانواده دارم و موضوع رو بیشتر حس میکنم، متاسفانه میبینم در جامعه هنوز این گفته های سبک و گاهی نیش دار، گاهی با نیت سوء استفاده و گاهی هم صرفاً جهت خندیدن، ادامه دارد ...

با کمی تفکر متوجه میشویم، چقدر متضاد هستیم؛ میدانیم که اگر فرد در جامعه ضد ارزش انجام دهد کل جامعه به سمت ضد ارزشی سوق میابد. و با اینکه این رو برای خودمون نمیپسندیم، و میدونیم با انجام دادنش در محیطی قرار میگیریم که به سر خودمون هم خواهد آمد، اما، ... اما در کمال شگفتی باز هم انجام میدهیم ...


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد