سرزمین پاکی

سرزمین پاکی

سرزمین نیکی و مهربانی
سرزمین پاکی

سرزمین پاکی

سرزمین نیکی و مهربانی

اسکار فریاد فرهنگ دیار

http://www.naghdefarsi.com

مراسم اسکار امسال هم به  پایان رسید و در انتها نام نامی "ایران" بود که با هنرمندی زنان و مردانی به گوش جهانیان رسید که با پیامی که لحظه دریافت "مجسمه" از طرف مردم ایران دادند، خود رو در تاریخ شرف و جوانمردی ایران پررنگ و برجسته نمودند.


http://www.naghdefarsi.com/iran-news/6345-1390-12-08-02-07-25.html

بعد از مدتها وقتی سخنان اصغر فرهادی رو خوندم، از اینکه من هم یک "ایرانی" هستم احساس غرور کردم.

سرفرازی ما جایی است که هنرمند کشورمون، بعد از گرفتن اسکار، از  "مردم ایران" و اینکه از جنگ و تهدید و تحریم و دشمنی "بیزار" هستند، سخن گفت. که مردم ایران مردمان "فرهنگ و هنر" هستند. این تصویر و صدای زشت که ایران رو یک متحجر متعصب پر از کینه معرفی میکنه، تصویر و صدای مردم ایران نیست. درود بر اصغر فرهادی ...

اصغر فرهادی گفت: «ایرانیان بسیارى در سرتاسر جهان در حال تماشاى این لحظه‌اند و گمان دارم خوشحالند. نه فقط به خاطر یک جایزه‌ مهم یا یک فیلم یا یک فیلمساز. آن‌ها خوشحالند چون در روزهایى که سخن از جنگ، تهدید، و خشونت میان سیاستمداران در تبادل است نام کشورشان ایران از دریچه‌ باشکوه فرهنگ به زبان مى‌آید. فرهنگى غنى و کهن که زیرگرد و غبار سیاست پنهان مانده. من با افتخار این جایزه را به مردم سرزمینم تقدیم مى‌کنم. مردمى که به همه‌ فرهنگ‌ها و تمدن‌ها احترام مى‌گذارند و از دشمنى کردن و کینه ورزیدن بیزارند.»


پ.ن1 : هنر، سراسر حس هست و طبع هست و ذوق. برای همین بسیار سلیقه در "مزه" کردنش نقش داره اما جدا از سلیقه مخاطبین "جدایی نادر از سیمین"، برخورد کارگردان این فیلم با منتقدین و در نهایت نوع دریافت جایزه باعث شد که با این پست بگم آقای فرهادی، ممنون که سخن بخشی از جامعه "ایرانی" رو فریاد کردی ...
پ.ن.2: هفته اول اکران این فیلم در تهران، اون رو روی پرده یکی از سالنهای مجموعه "پدیده" تماشا کردیم. بعد از اتمام فیلم تمامی حضار به پا ایستادند و چند دقیقه برایش دست زدند.

پ.ن.3: دامون شرح مختصری از حول و حوش اسکار و برنده اون به زبان انگلیسی نوشته که ممکنه به درد رهگذری که از اینجاها رد میشه بخوره:

Dear Friends,

You may  have heard about an Iranian movie which has won most of the important film festivals awards including the American academy award of Oscar. It is a movie to see not just to
get more familiar to the real life in in today's Iran, but also since it grounds itself in basic and relatable dualities , regardless of which country one lives in, it manages to raise deeply relevant
and universal questions about responsibility, gender, pride and the elementary importance of telling the truth.
After winning the Sydney film festival prize last year , "A Separation" is about to release in Australia this weekend .
follow the link for more info :http://www.hoyts.com.au/Movies/details/A_Separation.aspx

Best Regards,
Damon

 

نظرات 1 + ارسال نظر
آرجان سه‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:09

واقعا از اینکه جامعه ایران شنیده شد خوشحالم.پیامی که سیاستمدار ها از طرف بخش وسیعی از جامعه ایران میدهند اصلا قبایی نیست که به تن شان بیاد. امیدوارم روزی برسه که تناقضات از جامعه ایران رخت بر ببنده و ما همون به نظر برسیم که همیشه بودییم.نه مقدس،دلیر ، بی همتا و نه خشمگین،بی رحم.

آرجان عزیز، "ملت" کلمه بزرگیست که شامل مجموعه ای از همه طیف ها، دیدگاه ها و نظرات میشود. اینکه "سیاست" دائماً از این کلمه برای اهداف "جناحی" خودش استفاده میکنه باعث سوء تفاهم خیلی ها تو دنیا در ارتباط با "ایرانی" میشه. برای همین شما خیلی وقتها میشنوی که مردمان دیگر سرزمینها وقتی با معرفت، تعالی، علم و شخصیت یک ایرانی مواجه میشوند، تعجب میکنند. این بسیار آزار دهنده است. باز هم درود به آقای فرهادی که گقت: ایرانیان از جنگ و کینه بیزارند. بله ما از جنگ و کینه بیزاریم. با دیگر تمدن ها در صلح و آشتی هستیم و خواهان ارتباط با همه آفریده های خداوندگار. این مایی که میگم، راجع به خودم و همفکرانم صحبت میکنم. امیدوارم روزی همه "ملت" ایران هم صلح جو و خواهان آشتی و گفتگو باشند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد